Ілім талап етудің абзалдығы
Ілім талап етуге ынталандыратын аяттардан кейбіреулері:
“Сонымен қатар, мүміндердің (бір мезетте) жаппай жорыққа аттанғаны да лайықсыз. Ендеше, әр елден (әр қоғамнан, әр рудан) бір топ адам қалып діни ілімдерді бүге-шігесіне дейін терең меңгеріп, жорыққа аттанғандар қайтып оралғанда жат қылықтардан, күнә атаулыдан аулақ жүруі үшін оларды ескертуі (яғни, оларға жөн сілтеп, уағыз-насихат айтуы һәм шариғат талаптарын үйретуі) керек емес пе?!”[1].
«…Егер (бұл ақиқатты) өздерің білмесеңдер, шынайы ілім иелерінен сұраңдар!»[2].
Ілім талап етудің абзалдығы тұрғысында Алла елшісі (саллалаһу алейһи уа саллам) былай деген:
“Кімде кім ілім талап ету үшін жолға шықса Алла Тағала оны жәннатқа барар жолын жеңілдетеді”[3],-деген.
Бір хадисте: “Періштелер ілім талап етушілердің істеріне разы болып олардың жолдарына қанаттарын жаяды”[4],-делінген.
Ерінбей ілім талап етудің артықшылығына қатысты ғалымдар былай деген:
Ибн Аббас (р.а.): “Ілім талап ету (нәпсіге) қорлық болғанымен, оған қол жеткізу мәртебеңді арттырады”.
Әбу Дарда (р.а.) ілімнің артықшылығын былай баяндаған: “Ғалым мен ілім талап етуші жақсылықта бірдей мәртебеде, ал басқалар (бұл екеуіне жатпайтындар) көп нәрседен құр қалушылар”.
Ибн Мубарак: “Ілімсіз - өзінің сыйлы болуын қалаған адамнан таңғаламын”,-деген.
Имам Ғаззали былай деген: “Мен мына екі адамға жаным ашығандай басқа ешкімге жаным ашымады: Күндіз-түні ілім ізденгеніне қарамастан оны түсіне алмайтын қабілетсіз және ілімді жақсы түсінетін, ұғатын қабілеті бола тұра ілім ізденбейтін адам”.